Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Mötesplatsen väljer Åkestam Holst

Publicerad: 28 December 2015, 12:30

Den Schibsted-ägda nätdejtingtjänsten Mötesplatsen inleder ett samarbete med Åkestam Holst efter en pitch.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPitchByråval

Enligt ett pressmeddelande var intresset för upphandlingen stort och fyra byråer valdes ut till en finalrunda.

– Sammantaget så var det Åkestam Holst som förstod vårt varumärke och våra affärsutmaningar bäst. De hade gjort sin strategiska läxa och kombinerade detta med kreativ höjd, säger Mikael Josander, vd på Mötesplatsen i pressmeddelandet.

För byrån gäller uppdraget både den svenska och norska marknaden och innefattar att tydliggöra varumärket samt att göra reklam som driver försäljning på både kort och lång sikt. Arbetet har redan startat och under julhelgen lanseras det nya konceptet "Vi älskar kärleken".

– Vi är väldigt glada för det här uppdraget. Först ut nu är fem filmer som kommer att gå på TV och i digitala kanaler. De följs upp av digitala annonser säger Fredrik Burman, projektledare på Åkestam Holst i en kommentar.

Arbetsgruppen på Åkestam Holst består av:
Julia Sebesteny, copywriter
Adam Reuterskiöld, copywriter
Jeremy Phang, art director
Elias Awada, formgivare
Simon Stefansson, planner
Anna Svensson, produktionsledare
Fredrik Burman, projektledare

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPitchByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.