Byråval
Narva ska hjälpa Bling att ge fler möjligheten att förverkliga entreprenörsdrömmen
Publicerad: 24 maj 2022, 08:25
Övre rad från vänster: Johan Gómez de la Torre (Narva), Tim Mårtensson (Narva), Jarl Fernaeus (Narva)Nedre rad från vänster: Frida Dahlgren (Narva), Annika Sundström (Narva), Deqa Abukar (Bling), Adnan Yousuf (Bling)
Bling inleder ett samarbete med kommunikationsbyrån Narva. För byrån innebär samarbeten också en möjlighet att nå ut till nya talanger och målgrupper.
Arbetet påbörjas med en uppdatering av Blings varumärkesplattform. Därtill kommer Narva att delta i samtal om kommunikation med kvinnliga entreprenörer. För att öka kännedomen om Bling, och på så sätt kunna attrahera fler framtida entreprenörer, finns ett behov av en tydligare kommunikation och framtoning. Syftet med samarbetet är därför att Bling ska kunna nå ut bredare med information om verksamheten som bygger på de fyra hörnstenarna opinionsbildning, empowerment, inkubation och acceleration.
– Vi tar hjälp av Narva för att nå ut bredare med våra budskap till entreprenörer, investerare och beslutsfattare. Tillsammans med partners och medlemmar utmanar vi strukturella hinder, fördomar och normer kring entreprenörskap, säger Deqa Abukar, medgrundare till entreprenörsnätverket Bling i en kommentar.
Bristen på mångfald inom kommunikationsbranschen sedan länge varit en utmaning, som bland annat Resumé har rapporterat om. Genom partnerskapet får Narva möjlighet att nå ut till Blings nätverk av talanger vilket kan skapa nya spännande förutsättningar.
– Blings verksamhet är både spännande och oerhört viktig. De tar ett nytt grepp på entreprenörskap och vänder på perspektiven när det kommer till innovation och konkurrenskraft. Vi är stolta och glada över att få vara med på deras resa, säger Frida Dahlgren, vd på Narva.