Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Narva tecknar nordiskt ramavtal med Unilever

Publicerad: 29 April 2020, 07:26

Kommunikationsbyrån Narva fördjupar samarbetet kring FMCG-jättens marknadskommunikation.


Ämnen i artikeln:

UnileverNarva

I förra veckan meddelade dagligvarujätten Unilever, som äger över 400 varumärken och är en av världens största annonsörer, att de stoppar all större reklamproduktion och vänder sig mot billigare mediekanaler för att spara pengar. Bolaget kommer styra om sina medieinvesteringar från utomhusreklam och andra kanaler som påverkats av coronakrisen och i stället satsa på områden som driver stark ROI.

Nu meddelar storanonsörens svenska division att de tecknar ett ramavtal med kommunikationsbyrån Narva som det senaste året genomfört ett flera framgångsrika kommunikationsuppdrag för Unilevers varumärken. Avtalet innebär att samarbetet fördjupas kring marknadskommunikation för Unilevers varumärken och insatser med fokus på Unilevers omfattande hållbarhetsinitiativ på den nordiska marknaden.

– Unilever är en tydlig ledare i dagligvarubranschens transformation mot en mer hållbar produktion och konsumtion. Unilevers höga ambitionsnivå inom området rimmar väldigt väl med Narvas gedigna expertis inom hållbarhet, säger Elisabeth Weidlertz, kundansvarig för Unilever hos Narva i en kommentar

– På Unilever vill vi göra hållbarhet till en del av vardagen. Som en stor aktör inom FMCG har vi möjlighet att driva verklig förändring, och hur vi kommunicerar det arbetet till våra kunder och konsumenter är en viktig del i den resan, säger Sandhya Forselius, kommunikationsansvarig för Unilever i Norden i en kommentar.

Narva (2018/19)

Omsättning: 97,3 miljoner kronor

Byråintäkt: 85,3 mkr

EBITA 11,0 mkr

Medeltalet anställda: 57

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

UnileverNarva

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.