Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Nätapoteket Meds väljer pr-byrå

Publicerad: 4 november 2021, 12:19

Carl Jansson, Meds, och Maria Hazard, Obeya

Foto: Press / Per Kristiansen

Under pandemin fick Meds en rejäl skjuts och bolaget spår dubblad omsättning under 2021.


Ämnen i artikeln:

MEDSObeyaObeya PRCanan Yasar

Under 2020 omsatte Meds, ett nätapotek grundat av Björn Thorngren, 229 miljoner kronor.  Man gjorde också en nyemission i början av 2021, som gav 167 miljoner kronor i nytt kapital. Man väljer i ljuset av tillväxten att satsa på sin kommunikation och inleder ett strategiskt och operativt samarbete med pr-byrån Obeya.

– Vi är övertygade om att Obeya kommer vara en viktig partner i vår satsning framåt. Obeyas kombination av proaktivitet och kreativitet är något vi tror blir värdefullt, säger Carl Jansson, CMO på Meds.

Obeya grundades 2015 av Maria Hazard, vd och Canan Yasar, som är creative director.

– MEDS är ett snabbväxande under, som vi tror kommer att fortsätta slå med häpnad. Vi ser fram emot att få bidra till MEDS framgångar, säger Maria Hazard i ett pressmeddelande.

Meds har tidigare arbetat med McCann, Good Enough Media och Redgert Comms.

LÄS MER: Meds ska växla upp – väljer McCann Stockholm

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.