Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Naturskyddsföreningen väljer Reform Act

Publicerad: 15 Februari 2018, 13:24

Viken Wetlesen, Jacob Åstöm, Paul Ferris, Åsa Hammarström, Joel Granberg, Maria Rehnvall, Mikael Arman Fransson och Simon Göthson.

Naturskyddsföreningen väljer Reform Act som ny kommunikationspartner.


Ämnen i artikeln:

NaturskyddsföreningenReform ActByråval

I uppdraget ingår både kampanj- och varumärkesarbete samt att stärka Naturskyddsföreningens relation med både befintliga och potentiella medlemmar och givare. Uppdraget gick till Reform Act efter att byrån gått segrande ur en 12 byråer stor pitch.

– Tillsammans med vår nya huvudbyrå vill vi ta ett helhetsgrepp på vår totala marknadskommunikation, med fokus på insamling och medlemsvärvning. Men även opinionsbildning, varumärkesutveckling och mobilisering ingår i uppdraget. Det viktigaste kravet på byrån är utan tvekan mod och utmanande spets. Här känner vi oss mycket trygga med valet av Reform Act, säger Andreas Drufva, marknadschef på Naturskyddsföreningen.

Utöver Naturskyddsföreningen har Reform Act nyligen även knutit avtal med Fairtrade, PRO och 6F.

– Vi alla på byrån ser oerhört mycket fram emot samarbetet med Naturskyddsföreningen. De första uppdragen vi kommer ta oss an är redan definierade; vi kommer göra en insamlingskampanj som lyfter fram hoten mot den biologiska mångfalden och så kommer vi påbörja ett arbete kring medlemslojalitet, säger Viken Wetlesen, byråchef på Reform Act.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.