Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 5 mars 2015, 10:11
Jonas Dahlquist, vd på Starcom.
Foto: Andreas Elgstrand.
Bygg- och fastighetsbolaget NCC har valt Starcom som ny mediebyrå på åtta marknader. Uppdraget består i att vara strategiska- och taktiska rådgivare.
Den svenska marknaden är först ut i det nya samarbetet mellan Starcom och NCC.
– I Starcom har vi funnit en framgångsrik partner som är en god strateg och en kompetent rådgivare i mixen av köpta, egna och förtjänade kanaler. Vi har också imponerats över Starcoms digitala kompetens. Vi ser verkligen fram mot att börja samarbeta, säger Fredrik Sköld, varumärkeschef på NCC i ett pressmeddelande.
Uppdraget inom ramavtalet handlar om att hjälp NCC navigera i det medielandskap som snabbt förändras.
– Vi har fått en mycket spännande uppdragsgivare, som har höga förväntningar på att vi skall vara en proaktiv partner som levererar kreativa lösningar, kommenterar Jonas Dahlquist, vd på Starcom.
Fredrik Thambert