Byråval
NK väljer Cure Media för långsiktigt samarbete
Publicerad: 27 mars 2023, 08:55
På bilden: Karin Svensson NK, Alexandra Högman NK, Alexander Swärd Cure Media, Emilia Tilly Cure Media, Kristina af Klercker NK, Emma Lundsten Cure Media.
Influencerbyrån ska öka den digitala synligheten med hjälp av relevant innehåll och boosta varuhusets e-handel.
NK är ett av de mest kända och ikoniska varuhusen i Norden och har funnits i över 120 år. Under de senaste åren har NK utökat sin närvaro digitalt och 2020 lanserades varuhusets e-handel. Nu ingår NK i ett samarbete med Cure Media, en av de ledande influencer marketing-bolagen i Norden, i syfte att öka den digitala synligheten genom influencer marketing.
NK har i dagsläget med två prioriteringar som kommit med det digitala landskapet och en växande yngre målgrupp. Den första handlar om att skapa den mängd innehåll som krävs för att engagera målgruppen i de olika digitala kanalerna. Det andra är målet att kontinuerligt öka försäljningen via e-handen.
Cure Medias uppdrag blir att producera influencer-innehåll till NK:s samtliga kanaler, inklusive nyhetsbrev, sociala medier och både betald och organisk annonsering.
Partnerskapet ska bidra till att stärka NK:s position och skapa en samtida och dynamisk image som kan attrahera en ny generation av kunder. Den nya kampanjen lanseras i mars.