Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Nordea i nordisk pitch

Publicerad: 2 November 2015, 11:23

Nordea i reklambyråupphandling.

Foto: Wikimedia Commons.

Efter fem år med DDB letar Nordea ny byrå. Pitchen beräknas vara färdig under hösten.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerDDBNordeaPitch

I förra veckan berättade Resumé att Swedbank byter byrå från Lowe Brindfors till Forsman & Bodenfors. Men det är inte den enda storbanken som söker förnyelse i sina byrårelationer. Även Nordea befinner sig i en nordisk reklambyråupphandling.

– Jag kan bekräfta att det är så. Men det är ingen dramatik i det. Med jämna mellanrum måste man se över hur man jobbar och vilka samarbeten man har, säger Magnus Aurell, varumärkeschef på gruppnivå hos Nordea.

Nordea har arbetat med DDB de senaste fem åren. Magnus Aurell vill inte berätta vilka byråer som är inbjudna att delta i pitchen. Men han säger att de genomför den på egen hand utan hjälp från byråvalskonsulter.
– Vi söker en reklambyrå som kan hjälpa oss på nordisk nivå. Vi är mitt uppe i processen och hoppas kunna vara klara under hösten, säger han.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerDDBNordeaPitch

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.