Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 2 november 2015, 11:23
Nordea i reklambyråupphandling.
Foto: Wikimedia Commons.
Efter fem år med DDB letar Nordea ny byrå. Pitchen beräknas vara färdig under hösten.
I förra veckan berättade Resumé att Swedbank byter byrå från Lowe Brindfors till Forsman & Bodenfors. Men det är inte den enda storbanken som söker förnyelse i sina byrårelationer. Även Nordea befinner sig i en nordisk reklambyråupphandling.
– Jag kan bekräfta att det är så. Men det är ingen dramatik i det. Med jämna mellanrum måste man se över hur man jobbar och vilka samarbeten man har, säger Magnus Aurell, varumärkeschef på gruppnivå hos Nordea.
Nordea har arbetat med DDB de senaste fem åren. Magnus Aurell vill inte berätta vilka byråer som är inbjudna att delta i pitchen. Men han säger att de genomför den på egen hand utan hjälp från byråvalskonsulter.
– Vi söker en reklambyrå som kan hjälpa oss på nordisk nivå. Vi är mitt uppe i processen och hoppas kunna vara klara under hösten, säger han.
Fredrik Thambert