Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Nordic Camping väljer Kurppa Hosk

Publicerad: 28 Maj 2019, 08:43

Designbyrån Kurppa Hosk får i uppdrag av Nordic Camping att utveckla deras varumärkesportfölj och erbjudande.


Ämnen i artikeln:

ByråvalKurppa Hosk

Varje år växer den svenska campingbranschen med omkring fem procent. Tidigare i år gick de två tidigare konkorrenterna Nordic Camping och First Camp ihop för att bilda det största campingbolaget i Skandinavien. Bolaget har omkring fem procent av den totala campingkartan.

Nu får designbyrån Kurppa Hosk uppdraget att utveckla Nordic Campings varumärkesportfölj och erbjudande.

– Själva grundkonceptet för en svensk campingupplevelse har förändrats relativt lite de senaste 40 åren, samtidigt har svenskars intressen för aktivitet, mat och upplevelser under semestern ändrats enormt. Vår ambition är att utveckla nya koncept, kring upplevelse och service, men inte minst att göra Skandinavien mer tillgängligt för fler genom lättare bokningar, säger Ingela Lundkvist, kommersiell chef på Nordic Camping.

– Kurppa Hosks business designerbjudande fortsätter växa. Det är väldigt roligt att se att fler och fler företag ser styrkan i kombinationen av design och strategi. Det ska bli väldigt spännande att få vara med och skapa nya campingupplevelser tillsammans med teamet på Nordic Camping, säger Martin Stenberg, affärschef på Kurppa Hosk.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ByråvalKurppa Hosk

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.