Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Norrbottniskt byråsamarbete kommunicerade skidrörelsens plan framåt

Publicerad: 2 November 2020, 14:04

Formsmedjan har fått uppdraget att kommunicera Svenska Skidförbundets nya strategi. Det görs i form av en norrbottnisk samverkan med byrån Vinter samt Sofie Pexer design – och med Charlotte Kalla, som bytte stavar mot mikrofon.


Svenska Skidförbundets strategiska plan kommer att vara vägledande i utvecklingen av rörelsen under sex år, fram till 2026. Den presenterades på förbundsmötet i helgen. Formsmedjan fick uppdraget att kommunicera processen som ledde fram till Strategi 2026, via animerad video.

Ola Strömberg, förbundsdirektör på Svenska Skidförbundet, lyfter betydelsen att strategin ska kommuniceras på ett begripligt och inspirerande sätt.

– En tydlig och begriplig kommunikation kring strategin är en förutsättning för att vi ska kunna efterleva den. Sen har det varit roligt att jobba med gänget där uppe. De levererar, säger han.

Formsmedjan är en strategisk kommunikationsbyrå i Boden. Samarbetet med Vinter och Pexer design är en ny konstellation, där de olika styrkorna byggt en gemensam lösning.V

Samarbetet är ett resultat av branschklustret Creative North:

– Många kockar gör inte alltid sämre soppa. Dessutom är det roligare att laga tillsammans. Jag vill ge en eloge till alla inblandade. Elisabeth och Ola på Svenska Skidförbundet visar i aktion varför skidsporten kommer gå en ljus framtid till mötes. Och en eloge till Vinter, Sofie Pexer design och Lejonbröder som möjliggjort produktionen, säger Christoffer Gramner, projektledare på Formsmedjan.

– Jag vill också tacka Charlotte Kalla och Ebba Andersson som visar att man kan lita på deras kvickhet i både skidspåren och på ljudspåren.    

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.