Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Northern Link vinner Innocents pr-uppdrag

Publicerad: 5 Maj 2015, 14:21

Northern Link PR

Foto: Pressbild

Byråns uppgift blir att sprida varumärket och att genom olika kanaler stödja innocents försäljning.


Ämnen i artikeln:

Jan Fredriksson

Det svenska pr-uppdraget för juice- och smoothieföretaget Innocent går till Norhern Link PR. Pia Villa är marknadschef på Innocent, hon kommenterar valet av pr-byrå i ett pressmeddelande.

– Vid pitchen visade Northern Link PR en bra förståelse för både varumärket Innocent och för de kommunikationsmöjligheter som finns i Sverige. En viktig del av arbetet blir att kommunicera det samhällsengagemang som har genomsyrat Innocent sedan starten 1998.

Marknadschefen syftar bland annat på att Innocent donerar tio procent av sin årliga vinst till välgörenhet och att hållbarhet är en del av Innocents verksamhet och affärsmodell. Något som yttrar sig bland annat genom ett kontinuerligt arbete med olika hållbarhetsprojekt, till exempel lokala jordbruksprojekt där syftet är att hjälpa odlare att spara vatten och anpassa sig till klimatförändringar.

– Vi på Northern Link PR ser fram emot att samarbeta med ett inspirerande företag som inte bara säljer goda och hälsosamma produkter, utan som också gör det med ett starkt samhällsengagemang, säger Jan Fredriksson, vd på Northern Link PR.

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Jan Fredriksson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.