Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Nosy vinner Ersta diakoni

Publicerad: 18 December 2019, 09:20

Mirja Kais vd Nosy, Helena Ruhmén och Johan Sahlström planner på Nosy.

Efter en omfattande upphandling står det klart att Nosy blir ny strategisk byrå för Ersta diakoni – Sveriges största idéburna aktör inom vård och omsorg.


Ämnen i artikeln:

Nosy

Nosy får uppdraget att marknadsföra föreningens enskilda verksamheter och samtidigt öka kännedomen om varumärket. I avtalet ingår ett helhetsansvar för kommunikationen, såväl strategiskt som operativt och kreativt. Samarbetet inleds med ett nytt varumärkes- och kommunikationskoncept som kommer att implementeras under 2020.

Ersta diakoni har funnits i över 160 år och arbetar med en personcentrerad vård och omsorg  Verksamheten har inga ägare som kräver vinstutdelning. Allt överskott återinvesteras således i verksamheten.

–  Vi har haft en ordentlig process för att hitta rätt byrå för Ersta diakoni och valet föll på Nosy som visade god förståelse för varumärket och samtidigt utmanade oss. Jag ser nu fram emot att tillsammans med byrån och kolleger bidra till utveckla och stärka Erstas varumärke med riktigt bra kommunikation, säger Helena Ruhmén, kommunikations- och marknadschef på Ersta diakoni i en kommentar.

– Vi är enormt glada för förtroendet! Ersta diakoni har en spännande historik och ett unikt arbetssätt som gör verklig skillnad för människor i samhället. Vi ser fram emot att bidra med kommunikation som synliggör detta ännu mer, säger Mirja Kais, vd Nosy i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nosy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.