Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Nu blir de Poolare

Publicerad: 29 Januari 2015, 08:34

Arvid Axland, Pool, och Katarina Fredén, Poolia.

Pool och Poolia – nu börjar de jobba med varandra. Reklambyrån ska hjälpa rekryteringsföretaget att jobba med marknadsföringen på ett nytt sätt.


Ämnen i artikeln:

PoolPooliaArvid Axland

Poolia fick nyligen en ny marknads- och försäljningsdirektör i Peter Norén. Hans uppdrag är att föra sälj och marknad närmare varandra, samt hitta ett nytt angreppssätt på hur reklamen görs.

Tidigare jobbade Poolia med King, men nu har rekryteringsföretaget valt Pool som ny reklambyrå. Poolias marknadschef Katarina Fredén förklarar varför valet föll på just dem:
– Poolia har varit utan reklambyrå en period och har ett uppdämt behov att öka synligheten och hitta rätt kommunikativt. Vi är jätteglada att ha Pool på banan och har redan kört igång med de första insatserna. I och med nya organisationen med försäljning och marknad integrerat så får vi också bra kraft i den totala kommunikationen som kommer att ge affärer snabbare.

På Pool ser de fram emot det nya uppdraget.
– Rekrytering av rätt talanger är det problem som dagens chefer rankar absolut högst upp. Därför är det ett häftigt uppdrag att skapa kommunikation kring detta, och inte minst att få Poolia att sticka ut och ge målgruppen en unik upplevelse på en numera stenhård rekryterings- och bemanningsmarknad, säger strategen och grundaren Arvid Axland i en kommentar.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

PoolPooliaArvid Axland

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.