Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Nu lanseras Bianca Ingrossos kosmetikavarumärke CAIA

Publicerad: 2 november 2018, 08:42

I våras valdes varumärkesbyrån Good Luck Have Fun (GLHF) ut för att lansera Bianca Ingrossos kosmetikvarumärke CAIA. Nu lanseras varumärket i ett rad olika plattformar.


Ämnen i artikeln:

Bianca IngrossoByråval

I onsdags lanserades varumärket CAIA, utformat med GLHF, och produkterna kommer finnas till försäljning på varumärkets hemsida den 20 november. Lanseringen har inneburit avslöjande av logotyp, guerillakampanj och filmer med taglinen #WEARECAIA. Förutom Bianca Ingrossa själv är Vanessa Lindblad samt Mikael Snabb och Jesper Matsch, som har över 15 års erfarenhet från att utveckla varumärken inom skönhetsindustrin, ägare i bolaget Beauty Icons AB, som äger varumärket.

– CAIA har varit ett drömprojekt för oss som varumärkesbyrå. Bianca och Vanessas förståelse och respekt för materialval och nära relation till sin målgrupp, i kombination med Jesper och Mikaels erfarenhet, har möjliggjort att vi tillsammans kunnat tafram ett varumärke och förpackningar i världsklass, säger Anton De Visscher, Brand Creative på Good Luck Have Fun, i ett pressmeddelande.

GLHF har aktuell erfarenhet från liknande influencerbaserade uppdrag, då de i våras utvecklade Isabella Löwengrips skönhetsvarumärke Löwengrip.

– Vi träffade flera olika byråer i vår pitchprocess och är glada över att GLHF blev vår
partner under denna intensiva, spännande och utvecklande period. Jag har haft en
mycket stark vision och idé med mig och GLHF har hjälpt mig att visualisera CAIA.
Det har varit ett mycket lyckat samarbete och vi har tagit fram det bästa i varandra
och jag är otroligt stolt och lycklig över resultatet, kommenterar Bianca Ingrosso, Creative Director på CAIA.

Arbetet med varumärksplattformen har skett i hemlighet och GLHF har tillsammans med Beauty Icons AB tagit fram varumärkesplattform, grafisk identitet och förpackningar för CAIA.

– En stor anledning till att GLHF fick uppdraget var den pitchfilm de presenterade.
Där lyckades GLHF verkligen att visualisera våra tankar och idéer och vi var alla
superimponerade, kommenterar Mikael Snabb, Co-founder på Beauty Icons AB.

Arbetsgrupp Good Luck Have Fun
Anton De Visscher - Brand Creative
Sofia Larsén - Art Director
Simon Dobrzynski - Senior Designer
Elinor Ramström - Junior Designer

Arbetsgrupp CAIA
Bianca Ingrosso - Creative Director & Co-founder
Vanessa Lindblad - Co-founder
Jesper Matsch - Co-founder
Mikael Snabb - Co-founder

Arbetsgrupp film
Koncept: CAIA Cosmetics
Film & klipp: Robin Kadir
Make-up: Emelie Jonsson & Janina Hedgårds
Styling: Sebastian Hammarberg

PR-byrå
Graaf Ledin PR

Ämnen i artikeln:

Bianca IngrossoByråval

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.