Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Nu ska F&B spränga kreativa gränser i London

Publicerad: 21 oktober 2014, 09:20

Bild från teaserfilmen.

iZettle inleder en London-offensiv. Forsman & Bodenfors har tagit fram det nya konceptet ”Big things start small” och initiativet ”12 Hour Store” som ska sätta det svenska mobila betalningsföretaget på kartan i Storbritannien. – Vi har alltid sprängt gränser med vårt kreativa arbete, säger Karolina Widell på Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

IZettleReklambyråerByråvalForsman & BodenforsF&B

Med ”12 Hour Store” ger iZettle sex små företag chansen att öppna en butik för en dag, i centrala London.

Varje företag får tillgång till butiken under 12 timmar och får allt från skyltfönster till interiör anpassat. Under natten genomgår den sedan en makeover för att dagen efter spegla nästa företags varumärke. Det enda som är beständigt i butiken är iZettle.

Fem av de sex deltagarna är klara och för närvarande pågår en tävling om vem som får flytta in sista dagen.

Kampanjen inkluderar online, TV, radio och print och kommer att gå i Storbritannien och utvalda delar av Norden.

– Det iZettle gör för betalningsbranschen liknar det vi strävar efter med våra kampanjer därför kändes detta som ett perfekt samarbete för oss; vi tänker på samma sätt och har samma inställning till mycket, säger Karolina Widell på Forsman & Bodenfors, i ett pressmeddelande.

Johan Bendz, CMO på iZettle:

– Vår vision är att hjälpa småföretag att växa och utveckla sin verksamhet och det genomsyrar allt vi gör och står för. Nu får sex små företag alla tänkbara förutsättningar för att sälja och nå ut med sitt varumärke, under 12 timmar mitt i centrala London. Kanske blir de sedan ett fast inslag i centrala Londons gatubild.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.