Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Ny kund till Wikberg&Frisk - byrågrundarna går in som delägare

Publicerad: 27 Augusti 2020, 10:10

Samtidigt som startupen Brick anlitar Wikberg&Frisk som kommunikationspartner går byråns grundare Sara Wikberg och André Frisk in med pengar i bolaget.


Ämnen i artikeln:

Wikberg&Frisk

Stockholmsbaserade Brick är en startup som erbjuder portabla mobilladdare, så kallade powerbanks, i offentliga miljöer. Användarna kan plocka upp en laddare på en plats och lämna tillbaka den på en annan. Bolaget grundades 2019 men lanseringen skedde på bred front först i inledningen av 2020. Nu anlitar de Wikberg&Frisk som ny kommunikationsbyrå med ansvar för strategisk rådgivning, mediehantering och kreation. Samtidigt som byrån anlitas går grundarna Sara Wikberg och André Frisk in som investerare i Brick.

– Det ska bli riktigt kul att få börja jobba ihop med Brick. Vi är taggade på att bistå med kommunikationsinsatser men det känns också riktigt spännande att investera i bolaget. Oavsett vem man är eller vad man gör så är ett urladdat mobilbatteri galet frustrerande och det problemet har ju Brick löst. Det är en sån självklar produkt och tjänst som de erbjuder som vi nu vill få fler att upptäcka, säger André Frisk på Wikberg&Frisk, i ett pressmeddelande.

Brick har sedan tidigare tagit in två miljoner kronor i kapital och väntas under hösten resa ytterligare kapital om tio miljoner kronor.

– Vi tror stenhårt på att Brick kommer bli en självklar produkt i människors vardag och uteliv, men för att nå dit behöver vi komma fram starkare än tidigare. Därför känns det riktigt bra att vi nu har Wikberg&Frisk med oss och att vi nu tillsammans sätter igång arbetet för att få Brick att växa ännu mer, säger Emil Esselin, vd på Brick.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Wikberg&Frisk

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.