Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 19 februari 2020, 14:00
Lili Assefas byrå tar adderar DI Årets Affärskrog och Årets Kock till kundlistan.
Ämnen i artikeln:
Lili Assefa
Årets Affärskrog utses varje år av Di Weekend och kommer fortsättningsvis att ta hjälp av Lili Assefas byrå Assefa Communication. De kommer att sköta både all pr kring tävlingen och även hålla i själva eventet där vinnaren presenteras. Assefa hade redan förra året hand om vinnarkvällen som hölls på Bank Hotel i slutet av november.
– Det känns jätteroligt att utöka vår kundportfölj ytterligare inom mat – och restaurangbranschen och vi ser fram emot att få vara med och stärka två redan starka koncept ytterligare, säger Lili Assefa, vd på Assefa Communication.
– Assefa kändes som ett givet val framåt för oss då det både har en styrka inom mat och lifestyle. Vårt redan påbörjade samarbete känns bra och vi ser fram emot att få fortsätta utveckla Årets Affärskrog tillsammans under 2020, säger Maria Lindholm, redaktör på Di Weekend i en kommentar.
Byråns andra nya samarbetspartner är Årets Kock, där de kommer att sköta all pr och press kring tävlingen och alla dess delmoment. Tävlingen Årets kock är SM i professionell matlagning där man genom många olika delmoment varje år utser en svensk mästare.
– Vi ser jättemycket fram emot vårt samarbete med Assefa och det känns som att vi har samma vision för Årets kock och hur vi ska kunna utveckla det framåt på bästa sätt, säger Andreas Stenberg, vd på Årets kock AB i en kommentar.
Assefa Communication jobbar sedan tidigare med kunder som Rituals, HOPE, Marcus Samuelsson, Parks & Resorts, Svenska Hjältar-galan, SVT, Timbuktu, Akademikliniken med flera.
Assefa Communication omsatte 10,9 miljoner kronor under räkenskapsåret 2018 och gjorde ett resultat på 2,5 miljoner kronor (EBIT).
Ämnen i artikeln:
Lili Assefa