Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Nya kunder till Wavemaker

Publicerad: 26 Januari 2018, 13:49

Dan Lindgren och Martin Dos Santos.

GroupM-byrån Wavemaker vinner kunderna BSH Home Appliences, MSC Cruises, Triumph International och jämförelsetjänsten Comprado. Samtidigt förstärker man byrån med två nyrekryteringar.


Ämnen i artikeln:

WavemakerGroupMByråval

I slutet av 2017 gick de två mediebyråerna MEC och Maxus ihop och bildade Wavemaker. Båda bolagen tillhörde sedan tidigare GroupM-gruppen.

Nu knyter den nya byrån till sig kunderna BSH Home Appliences med varumärken som Siemens och Bosch, samt MSC Cruises, Triumph International och Comprado.

Samtidigt förstärker byrån sitt content-team med Dan Lindgren och Martin Dos Santos.

David Lindgren kommer närmast från Nordea där han var ansvarig för bankens nordiska content-satsning. På Wavemaker får han tjänsten som head of content.

Martin Dos Santos rekryteras från Granath och har tidigare i karriären jobbat på både byrå- och kundsidan. På Wavemaker får han tjänsten som creative director.

– Det känns spännande och bra att komma till Wavemaker, konstaterar Dan
Lindgren. Det känns att det är en ny sorts byrå. Vi arbetar insiktsdrivet med
media, content och teknologi integrerat och jag tror mycket på det. Det är
också en byrå som har så mycket att göra att vi fick slå ihop fyra pressreleaser
till en. Där kan vi väl förbättra oss framåt, haha.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

WavemakerGroupMByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.