Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Nya uppdrag till Bizkit

Publicerad: 21 Januari 2016, 10:22

Bizkit Havas har gjort klart med två nya upplevelsevarumärken som kunder: Kolmården och Gröna Lund.


Ämnen i artikeln:

KolmårdenGröna LundMediebyråerBizkit Wisely

Det är bolaget Parks & Resorts som står bakom både Gröna Lund och Kolmården. De anlitar nu hybridbyrån Bizkit Havas för att strategi och medieköp.

– Bizkit Havas blir från säsongen 2016 en av våra viktigaste kommunikationspartners i den framtidsresa vi påbörjat. Uppdraget är att arbeta tight med våra inhouse- och övriga byråer där vårt tydliga fokus är att driva gästvolymer till upplevelseparkerna, säger Mattias Zingmark, marknadschef på Destination Kolmården, i ett pressmeddelande.

Byrån gläds över att få in de välkända varumärkena i byrålådan:
– Vi kommer sträcka på benen så mycket vi orkar och hjälpa till över hela kundresan. Ambitionen är att förtjäna titeln som Grönans och Kolmårdens dra-folk-till-entréen-byrå", säger, Rickard Bröms, head of creative på Bizkit Havas.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.