Byråval
Nya uppdrag till Bizkit
Publicerad: 21 januari 2016, 10:22
Bizkit Havas har gjort klart med två nya upplevelsevarumärken som kunder: Kolmården och Gröna Lund.
FT
Fredrik Thambert
Det är bolaget Parks & Resorts som står bakom både Gröna Lund och Kolmården. De anlitar nu hybridbyrån Bizkit Havas för att strategi och medieköp.
– Bizkit Havas blir från säsongen 2016 en av våra viktigaste kommunikationspartners i den framtidsresa vi påbörjat. Uppdraget är att arbeta tight med våra inhouse- och övriga byråer där vårt tydliga fokus är att driva gästvolymer till upplevelseparkerna, säger Mattias Zingmark, marknadschef på Destination Kolmården, i ett pressmeddelande.
Byrån gläds över att få in de välkända varumärkena i byrålådan:
– Vi kommer sträcka på benen så mycket vi orkar och hjälpa till över hela kundresan. Ambitionen är att förtjäna titeln som Grönans och Kolmårdens dra-folk-till-entréen-byrå", säger, Rickard Bröms, head of creative på Bizkit Havas.