Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

OKQ8 till MEC

Publicerad: 12 januari 2016, 09:05

OKQ8 har valt ny mediebyrå för den svenska och danska marknaden. MEC gick vinnande ur striden.


Ämnen i artikeln:

MECOKQ8Mediebyråer

I höstas valde OKQ8 NOA-nätverket som ny reklambyråpartner i Skandinavien. Nu har de även genomfört en mediebyråpitch, där MEC drog det längsta strået.

– MEC visade tydlig förståelse för vår affär, den tydligaste strategin och starka insiktsbaserade idéer för att stödja oss i arbetet med att genomföra det vi vill uppnå med OKQ8 Scandinavia framöver. De har visat att man på ett effektivt och sammanhållet sätt kan kommunicera detta på våra marknader, säger Peter Tiberg, Head of Marketing OKQ8/Q8 i ett pressmeddelande.

Pitchen gällde områdena media-, sök- och performancemarketing. Tidigare anlitade OKQ8 de båda Dentsu Aegis-byråerna Vizeum och iProspect för att sköta jobbet.

– Vi är väldigt glada och stolta över att få hjälpa OKQ8 Scandinavia genom den förändringsprocess som de står inför. Det har varit en lärorik pitch och spännande att lära känna ett så professionellt företag med sådana utvecklingsmöjligheter säger Ulrika Anderberg, kundansvarig på MEC, i en kommentar.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

MECOKQ8Mediebyråer

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.