Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Okto vinner Oatly – ska bygga digital ”Oatly-plattform”

Publicerad: 22 September 2020, 12:40

Designbyrån får i uppdrag att stärka Oatlys digitala närvaro på global nivå.


Ämnen i artikeln:

OatlyOkto

Efter en pitch där flera globala byråer var inblandade har uppdraget att stärka Oatlys digitalt gått till svenska Okto. I uppdraget ingår bland annat att ta fram en kreativ plattform där allt Oatly-relaterat ska finnas, från initiativ till kampanjer och produkter.

– På Oatly har vi alltid satt kreativiteten i centrum. Vi tror på att göra saker annorlunda och utmana normen. Trots den tunga tekniska aspekten som finns i att bygga en global digital närvaro så låter vi, nu tillsammans med Okto, kreativiteten styra även där, och skapar sedan agilt lösningarna efter det, säger Marcus Holmqvist, digital project manager på Oatly.

Okto grundades så sent som hösten 2019 av medarbetare från några av Sveriges toppbyråer, däribland Nord DDB och Åkestam Holst. Sedan grundandet har de jobbat med kunder som Klarna, spelföretaget Paradox Interactive, Zound industries och Autoexperten. Ekonomiskt har de backning från mediekoncernen Egmont.

– Vi är jätteglada över att jobba med Oatly. De är ju kända för inte bara sin produkt, utan kanske ännu mer för det vågade jobb de gör med sitt varumärke och sin kreativitet. Att få hjälpa till och stärka upp deras prisvinnande team med vår kompetens inom digitala koncept och produktutveckling känns oerhört spännande, säger Andreas Fabbe, creative director på OKTO.

LÄS MER: DDB Alchemy-avhoppare startar ny byrå – backas av Egmont

Oatly har de senaste veckorna befunnit sig i något av en medie- och kritikstorm med anledning av sina nya delägare Blackstone. 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

OatlyOkto

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.