Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

OLW väljer Volt

Publicerad: 21 Mars 2018, 09:33

Efter en omfattande byråupphandling väljer OLW Volt som ny reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerVoltOLWReklambyrå

För en tid sedan gick Orkla Confectionery & Snacks som senast samarbetade med Åkestam Holst ut i pitch. Målet med byråvalet var att stärka positionen som marknadsledare inom snacks och ta ett helhetsgrepp kring varumärket OLW. Volts uppdrag handlar om såväl strategisk som kreativ kommunikation.

– OLW har ett starkt kommunikativt arv och vi skall fortsätta att stärka det framöver. Det är samtidigt viktigt för oss att våga jobba annorlunda, inte minst i dagens kommunikationslandskap. Vårt val av ny byrå speglar detta. Vi känner oss både trygga och förväntansfulla inför samarbetet med Volt, säger Viktoria Thormark, marknadschef på Orkla Confectionary & Snacks i ett pressmeddelande.

– OLW är hela svenska folkets varumärke, och det är ett drömuppdrag att få sätta prägel på det framåt. Vi märkte direkt från start hur proffsigt och gediget de tagit sig an sina mål, och vi är otroligt stolta över att få vara med på den här resan, säger Henrik Stampe, vd och strateg på Volt i en kommentar

Samarbetet inleddes 1 mars 2018 och omfattar kommunikationsstrategisk utveckling och kreativ utformning för OLW i samtliga kanaler.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.