Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Omnicom tar över reklamuppdraget för Mercedes i Sverige – oklart med vilken byrå

Publicerad: 22 september 2021, 13:05

Monica Linderoth är marknadschef för Mercedes-Benz i Sverige: ”Den nya setupen med Omnicom kommer att innebära att vi kan orkestrera all vår marknadsföring och kommunikation i alla kanaler för att leverera en datadriven, personlig och sömlös upplevelse för alla våra kunder”

Mercedes-Benz lämnar Publicis för Omnicom även på den svenska marknaden. Men marknadschefen Monica Linderoth vet ännu inte vilken reklambyrå de kommer att jobba med. I dagsläget har alla svenska reklambyråerna inom nätverket uppdrag för konkurrerande bilmärken.


Ämnen i artikeln:

Mercedes-BenzOmnicomPublicis

I veckan kom beskedet att Mercedes-Benz byter reklambyrå från Publicis Groupe till Omnicom Group i ett jätteavtal där varumärket nu slår ihop kontona global media, varumärke och performance marketing.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.