onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Onemotion IMC tar över det kreativa uppdraget för Folkoperan

Publicerad: 9 januari 2023, 10:23

Andra från vänster: Wilhelmina Gabriele, creative lead, Onemotion IMC, Susanne Reuszner, kommunikationschef, Folkoperan, Jesper Jacobsen, head of studio, Onemotion IMC.

Foto: Pressbild

Folkoperan har inlett ett nytt långsiktigt samarbete med kommunikationsbyrån Onemotion IMC, som tar över det kreativa arbetet.

Ämnen i artikeln:

NyheterFolkoperanOnemotionByråval

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Folkoperan har under de senaste åren gjort flertalet uppmärksammade kampanjer i samarbete med byråer som Ingo, McCann Stockholm och nu senast Forsman & Bodenfors.  I tidigare uttag har man försökt locka nya målgrupper till operan, bland annat genom att annat driva med kulturgenier och jämföra opera med broccoli.  

Nu har Folkoperan inlett ett nytt samarbete med kommunikationsbyrån Onemotion IMC, som tar över det kreativa arbetet. 

– Opera är en otrolig konstform som kan beröra alla. Vår varumärkesresa har varit gynnsam, däremot har vi ett stegrande behov av att sälja biljetter samtidigt som vi måste fortsätta att bygga vårt varumärke som varandes Södermalms mest högljudda granne. Vi vill attrahera ännu fler. Det är viktigt att vi ständigt upplevs som intressanta för nya målgrupper, säger Susanne Reuszner, kommunikationschef på Folkoperan, i ett pressmeddelande. 

LÄS MER: Onemotion gör rekordår: ”Vi ökar intäkterna med 50 procent” 

Jesper Jacobsen, reklambyråchef på Onemotion IMC och kundansvarig för Folkoperan, kommenterar:

– Det är med stolthet som vi tar över marknadsföringen av ett så ikoniskt varumärke som Folkoperan, ett kvitto på den vridning i den kreativa riktningen vi gjort inom reklamstudion på Onemotion IMC under de senare åren. För oss är det viktigt att ta vara på bredden inom byråns erbjudande och samtidigt leverera kreativitet i toppklass. 

Samarbetet inleddes under hösten och har redan mynnat ut i de visuella uttagen för uppsättningen av Riddar Blåskägg & Judith, som kommer att synas på bred front i 2023. I vår väntar också en helt ny aktiveringskampanj för Folkoperan ska bygga på folklighet, vardag och begriplighet.

Arbetsgrupp

Onemotion IMC:

Kundansvarig: Jesper Jacobsen

Kreativt ansvarig: Wilhelmina Gabriele

Projektledare: Mikael Lundh

Produktionsledare: Susanne Ringblom

 

Folkoperan:

Kommunikationschef: Susanne Reuszner

Kommunikatör: Frida Edoff

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev