Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag19.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Onemotion ska få fler att känna till kinesisk teknikjätte

Publicerad: 14 april 2021, 09:01

Johanna Strunke är ny nordisk marknadschef på TCL.

Foto: Press

Onemotion blir ny integrerad kommunikationsbyrå åt TCL, med målet att öka företagets varumärkeskännedom på den nordiska marknaden.


Ämnen i artikeln:

OnemotionVarumärke

Den kinesiska elektronikjätten TCL, som tillverkar bland annat tv-apparater och mobiler, har funnits på den nordiska marknaden i fyra år. Trots det beskrivs varumärket som relativt anonymt i ett pressmeddelande, och de har därför nu siktet inställt på att öka varumärkeskännedomen. 

Som en del av satsningen knyter man till sig kommunikationsbyrån Onemotion som ny huvudbyrå. 

– Det är dags att gå ut starkare och bredare med kommunikationen, både fysiskt och digitalt, och där ser vi att Onemotion tillgodoser våra behov av hög kreativitet och strategiskt kunnande, säger TCL:s nordiska marknadschef Johanna Strunke i ett pressmeddelande. 

Byråvalet omfattar ett nytt kommunikationskoncept, löpande kampanjarbeten och innehåll samt mediesatsningar för att öka varumärkets synlighet. 

Partnerna har arbetat ihop sedan början av 2021. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

OnemotionVarumärke

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.