Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Ord&Bild är Birka Cruises nya reklambyrå

Publicerad: 24 April 2019, 08:21

Redan i sommar kommer rederiet Birka Cruises nya reklamkoncept, framtaget av Ord&Bild, att synas i rutan.


Ämnen i artikeln:

Birka CruisesByråvalOrd&Bild

Ord&Bilds uppdrag för Birka Cruises går ut på att ta fram kommunikation som ska återspegla hela rederiets verksamhet. I ett pressmeddelande säger sig bolaget vilja lyfta fram vad de anser är deras affärsmässiga grund – att ge människor ögonblick och upplevelser att minnas.

– Vi har haft en bra utveckling de senaste åren med många lyckade satsningar, inte minst våra lång- och temakryssningar som har blivit väldigt populära. Men konkurrensen är hård och vi vill hitta nya vägar med marknadsföringen. Efter att ha sett oss omkring och träffat ett antal byråer föll valet på Ord&Bild. Jag känner att vi har en bra dialog och arbetet är i full gång, och det ska bli spännande när det börjar rulla ut säger Marcus Hammarström, marknadschef på Birka Cruises.

Det nya kommunikationskonceptet kommer att rullas ut i början av sommaren men får redan nu smygpremiär i form av radiospottar.

– Just nu arbetar vi med att sätta konceptet som ska implementeras under sommaren och hösten. Birka Cruises är fantastiskt rolig och spännande kund att jobba med. Det handlar ju mycket om glädje och förväntan. Sedan att jag själv gillar och är lite såld på kryssningar gör ju inte saken sämre, säger Peter Jansson Ling, projektledare på Ord&Bild.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.