Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Örebro SK väljer Ord & Bild

Publicerad: 29 Januari 2020, 09:17

Inför den allsvenska säsongen 2020 har ÖSK Fotboll inlett ett samarbete med reklambyrån Ord & Bild i Karlstad. Uppdraget innefattar både matchkommunikation och varumärkesstärkande insatser.


Ämnen i artikeln:

Ord&Bild

Örebro SK Fotboll gjorde inför säsongen 2015 ett stort varumärkesarbete där klubben beslutade att bli en mer öppen och inkluderande för att ge supportrarna större inblick och i förlängningen öka publiksnittet på Behrn Arena. Under förra säsongen samarbetade klubben med medieprofilen Marcus Birro som via ÖSK:s kanaler i sociala medier skulle vara en länk till supportrarna. Inför årets säsong tar Örebro SK nästa steg i varumärkesarbetet och inleder ett samarbete med Ord & Bild i Karlstad som ska utveckla den kommunikativa strategin.

– Vi är glada att välkomna Ord & Bild till ÖSK-familjen och ser fram emot vårt samarbete. Ord & Bild har en stark historia och arbetar idag med kunder som Fotografiska, Birka Cruises, Coop Värmland och Rally Sweden. Vi tror att vi med Ord & Bilds hjälp kan lyfta ÖSK:s varumärke ytterligare, både i Örebro och på nationell nivå. Vårt mål är att även på marknadssidan var topp 6 i Sverige, säger Sandra Almqvist, marknadsansvarig ÖSK Fotboll.

– Gillar man varumärken, kommunikation och fotboll så är det här verkligen ett drömuppdrag. Vår arbetsgrupp består av några riktiga fotbollsnördar och vi är minst sagt laddade inför säsongen, säger Peter Jansson Ling, vd och projektledare på Ord & Bild.

I det senaste bokslutet för det brutna räkenskapsåret 2018/2019 som avslutades i juni ökade Ord & Bild omsättningen till 27,2 miljoner kronor (25) och gjorde en vinst (EBIT) på en miljon kronor (700 tkr). 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ord&Bild

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.