Byråval
Ostutmanare väljer AWB
Publicerad: 26 juli 2022, 11:00
Stockeld Dreamery, ett svenskt bolag som arbetar med foodtech, har valt AWB som pr-byråpartner när man lanserar sin klimatvänliga ost.
Ostproduktion kan ha stor miljöpåverkan, precis som resten av mejeriindustrin. Stockeld Dreamery är ett foodtech-bolag vars mål är att skapa ”världens mest ambitiösa ost”, en ost som är lika god som vanlig mejeribaserad ost, men bättre för miljön. Inför lanseringen av sin första produkt, en cream cheese, har bolaget varit ute i pitch efter en pr-byrå. Vinnaren blev AWB, som kommer stötta med varumärkesbyggande pr, kampanjer och influencer marketing, med mer.
– Det känns fantastiskt att teama upp med AWB som med sin långa erfarenhet och kunskap inom kommunikation kommer att stötta oss i vår fortsatta varumärkesresa, säger Katarina Szostak, Head och Marketing and Product på Stockeld Dreamery.
AWB är nischade mot kunder inom mat, dryck, sport och mode, och jobbar bland annat med öppningen av Riche Fenix och lanseringen av Dr Martens.