Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Ottoboni och Sitrus blir Nordic Morning

Publicerad: 18 September 2017, 06:55

Anne Årneby.

Nordic Morning Group skrotar samtliga varumärken i sin byråportfölj och samlar dem under det nya varumärket Nordic Morning.


Ämnen i artikeln:

ByråvalNordic MorningSitrus AgencyOttoboni

Det är byråerna Ottoboni, Sitrus, Klikki, Seed och CountQuest som byter namn. Flera av verksamheterna har visat röda siffror de senaste åren och förändringen är en del iNordic Morning Groups pågående transformation som redan visat en resultatförbättring under det första halvåret 2017.

Samtidigt lanseras konceptet Digital Growth Engine som är både ett erbjudande och ett systematiskt arbetssätt för att skapa digital tillväxt.

– Digitaliseringen gör att vi konsumenter kan jämföra erbjudanden på ett helt annat sätt än tidigare. Det gör många produkter och tjänster alltför lika och därmed utbytbara. Möjligheten att skapa skillnad är att leverera en kundupplevelse utöver förväntan, och det är idag en förutsättning för tillväxt. Våra företagskunder söker med ljus och lykta efter ett systematiskt tillvägagångssätt som kan utformas efter deras förutsättningar, som digital mognad, vilken data de har tillgång till, förändringsförmåga, organisation eller befintliga plattformar. Digital Growth Engine är vårt svar, där vi kan titta både på utgångsläget idag och var det är möjligt att ta vår företagskund, steg för steg i förändringsprocessen, säger Anne Årneby, vd och koncernchef för Nordic Morning Group i ett pressmeddelande.

Affärsområdet Nordic Morning, som alltså består av Ottoboni, Sitrus, Klikki, Seed och CountQuests totalt 320 medarbetare i Sverige och Finland, leds av Mattias Falkendal.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.