Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

OTW gör tidning åt skogsbolaget

Publicerad: 20 april 2021, 07:57

Foto: Press

Holmen Paper väljer OTW som ny contentbyrå.


Ämnen i artikeln:

OTWByråval

Efter en upphandling står det klart att OTW vinner uppdraget som skogsbolaget Homens nya contentbyrå. Framöver kommer de att se över strategi och koncept för content marketing. Som en första del av det kommer kundmagasinet Paper att stöpas om i ny form med nytt innehåll. 

 – Vi utvecklar ständigt vår marknadskommunikation och här spelar content marketing en allt viktigare roll. Genom att se över konceptet för vårt kundmagasin vill vi fortsätta inspirera och visa på möjligheterna med tryckta medier, men också förstärka kundupplevelsen i fler kanaler och nå våra målgrupper på ett ännu mer effektivt sätt, säger André Skagervik, director marketing och communications på Holmen Paper, i ett pressmeddelande. 

Magasinet ska komma ut två gånger per år och innehållet ska även distribueras digitalt i större utsträckning.  

– Vi är oerhört glada för det fina förtroende vi har fått av teamet på Holmen Paper. Magasinet Paper når kunder över hela världen och är ett viktigt nav i kommunikationen så det är ett fantastiskt roligt uppdrag, säger Synnöve Almer, Account Director på OTW. 

Foto: Press

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

OTWByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.