Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

OTW tar hem Volvo Cars

Publicerad: 22 februari 2017, 08:36

Efter en pitch under hösten 2016 står det klart att OTW i samarbete med Volvo Cars ska utveckla bolagets nya digitala internkommunikationsplattform.


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerVolvo CarsOTW

Uppdraget inkluderar en digital lösning som ska komplettera det befintliga intranätet och rörlig produktion, och vanns i konkurrens med både svenska och internationella byråer. Kunden hamnar hos OTW:s Göteborgskontor som sedan starten 2015 vuxit starkt med kunder som Volvo Trucks, Göteborgs-Posten, Getinge Group och Fastighetsbyrån.

– Vi har från dag ett önskat att jobba för Volvo Cars. Kombinationen av ett starkt varumärke och spännande produkter är väldigt inspirerande att få arbeta med. Det var en öppen pitch med riktigt tuff konkurrens och då känns det extra roligt att vinna uppdraget. Vår pitchgrupp gjorde ett fantastiskt jobb som räckte hela vägen, säger OTW:s byråchef Rasmus Winther.

OTW etablerade sig i Göteborg 2015 med två personer på plats. Sedan dess har tillväxten varit stark och idag har kontoret 15 fasta medarbetare och ett stort frilansnätverk. Från om med 1 mars flyttar verksamheten till större lokaler på Södra Hamngatan i Göteborg.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ContentbyråerVolvo CarsOTW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.