Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag04.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

OTW vinner Arvid Nordquist

Publicerad: 16 Januari 2020, 09:22

Contentbyrån OTW får uppdraget att stärka kaffevarumärket Arvid Nordquists digitala kommunikation.


Ämnen i artikeln:

Arvid NorquistOTW

OTW och Arvid Nordquist började jobba med varandra redan under sommaren 2019. Den första delen i samarbetet har inneburit att digitalisera kundtidningen Smaka, ta fram en sociala medierstrategi för Arvid Nordquist modervarumärke och ta fram innehåll för övriga varumärken, såsom Kikkoman och Tabasco, i bolagets varumärkesportfölj.

– OTW visade en stor förståelse för vår brief, säger Caroline Johansson, projektledare på Arvid Nordquist. De satte våra berättelser i rätt sammanhang och visade ett strategiskt målgruppstänk. Ett av målen med innehållet är att föryngra vår publik. Där tror vi på en insiktsdriven kommunikation med en stark digital närvaro. 

– Med fokus på att skapa den nya generationens mer utmanade mat- och livsstilskommunikation, förenar Smaka expertis från Sveriges mest framträdande måltidskreatörer, med en självklar utgångspunkt i hållbarhet, en hälsosam livsstil och ett äkta hantverk. Där upplever vi att Arvid Nordquist är bäst i klassen, säger Malin Lundberg Aguilera på OTW.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Arvid NorquistOTW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.