Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

OTW vinner Öresundskraft

Publicerad: 23 september 2021, 11:44

Från vänster: Anders Lundblad, Joachim Lindgren och Jesper Mårtensson

OTW blir ny kommunikationsbyrå åt energibolaget Öresundskraft med ansvar för bland annat koncept och strategisk kommunikation kring hållbarhets- och samhällsfrågor, innehållsproduktion samt medieköp.


Ämnen i artikeln:

OTW

Öresundskraft säger att de väljer att inleda ett samarbete med OTW Malmö på grund av deras förståelse för bolagets affär. En partner och som vågar ifrågasätta hur varumärket kommunicerar idag.

– Tillsammans ska vi driva varumärkesförflyttning och kundupplevelse för att sticka ut i vår region, men också inom branschen, säger Jesper Mårtensson, marknadschef på Öresundskraft i en kommentar.

Öresundskrafts varumärkeslöfte är att lösa de globala klimatutmaningarna lokalt för nordvästra Skåne. Byråchef på OTW Malmö, Joachim Lindgren:

– Öresundskraft står inför en förändringsresa där man inte kan lösa vår tids utmaningar på gamla sätt. Hela branschen befinner sig i en omfattande omvandling där en ny strategisk karta är en förutsättning för att lyckas – och vi är redan i gång med det viktiga arbetet.

 

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

OTW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.