Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 23 september 2021, 11:44
Från vänster: Anders Lundblad, Joachim Lindgren och Jesper Mårtensson
OTW blir ny kommunikationsbyrå åt energibolaget Öresundskraft med ansvar för bland annat koncept och strategisk kommunikation kring hållbarhets- och samhällsfrågor, innehållsproduktion samt medieköp.
Ämnen i artikeln:
OTWÖresundskraft säger att de väljer att inleda ett samarbete med OTW Malmö på grund av deras förståelse för bolagets affär. En partner och som vågar ifrågasätta hur varumärket kommunicerar idag.
– Tillsammans ska vi driva varumärkesförflyttning och kundupplevelse för att sticka ut i vår region, men också inom branschen, säger Jesper Mårtensson, marknadschef på Öresundskraft i en kommentar.
Öresundskrafts varumärkeslöfte är att lösa de globala klimatutmaningarna lokalt för nordvästra Skåne. Byråchef på OTW Malmö, Joachim Lindgren:
– Öresundskraft står inför en förändringsresa där man inte kan lösa vår tids utmaningar på gamla sätt. Hela branschen befinner sig i en omfattande omvandling där en ny strategisk karta är en förutsättning för att lyckas – och vi är redan i gång med det viktiga arbetet.
Ämnen i artikeln:
OTW