Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

OTW vinner Postnord från Spoon

Publicerad: 23 Juni 2020, 08:15

Contentbyrån Spoon tappar ett av byråns större uppdrag när Postnord byter byrå till OTW.


Ämnen i artikeln:

PostNordSpoonOTW

Resumé har tidigare rapporterat att Spoon under våren tvingats säga upp en stor del av personalstyrkan i samband med coronautbrottet. Nu kommer ytterligare en smäll när en av byråns storkunder, Post Nord som har haft native advertising som en central del av mediemixen, väljer att inleda ett samarbete med konkurrenten OTW, det rapporterar Dagens Opinion.

Upphandlingen hade fem byrå kvar i slutomgången och valet av OTW kommer efter ett långt samarbete med Spoon. Avtalet löper på flera år och Post Nord ska nu hitta ett nytt spår i kundkommnikationen tillsammans med den nya byrån, säger Postnords kommunikationschef Emma Riblom till sajten. 

I och med detta lägger Postnord ner sina två kundtidningar Tempo och DM-magasinet.

– Vi ska göra om dem till en ny kanal och jobba mer med den digitala kommunikationen med print-magasin i botten.

Samarbetet med OTW påbörjas under andra halvan av 2020. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

PostNordSpoonOTW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.