Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Pack Train blir pr-partner för SEF

Publicerad: 27 Mars 2019, 11:40

Ulf Björnemark, Alexander Stempel, Joel Pallvik

Foto: Per Häljestam

Svensk Elitfotboll, SEF, inleder ett samarbete gällande strategisk pr och löpande rådgivning gällande marknadskommunikation med Pack Train.


Ämnen i artikeln:

ByråvalPack TrainSvensk Elitfotboll

Svensk Elitfotboll, SEF, är en intresseorganisation för klubbarna i Allsvenskan och Superettan.

För att utveckla sitt eget varumärke inleder man nu ett samarbete med Pack Train. Pack Train sysslar i huvudsak med sponsring, och jobbar med flera aktörer inom fotbollens värld, men den här gången gäller uppdraget pr- och löpande rådgivning.

– Vi är glada att kunna ta hjälp av en så meriterad och fotbollskunnig byrå som Pack Train. Vi har stundtals en väldigt hög arbetsbelastning och det är en trygghet att vi då kan använda oss av en utomstående part som redan är insatta i vårt kommunikationsarbete och vet vad det handlar om, säger Robert Johansson, kommunikationsansvarig på Svensk Elitfotboll.

Pack Train har redan tagit fram en pr-strategi som kommer att löpa över de tre närmsta åren.

– Allsvenskan och Superettan engagerar som aldrig förr med ökade sponsorintäkter, större tv-avtal, publiktillströmningar och ett ökat medialt fokus. Ovanpå det börjar fler och fler föreningar jobba mer professionellt med sin kommunikation och tillsammans skapar de både samhällsnytta, populärkulturella upplevelser och samtalsämnen. Sist men inte minst har Allsvenskan en supporterkultur av rang som gett ett eko i Europa. Att det finns intressanta historier att berätta om inom svensk fotboll råder det inga tvivel om och där kommer vi bli ett viktigt stöd till SEF, säger Joel Pallvik, PR-strateg på Pack Train.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.