Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Pack Train ny analyspartner till Svenska ishockeyförbundet

Publicerad: 10 November 2020, 12:20

Daniel Ivarsson, Svenska Ishockeyförbundet, Ulf Björnemark, Pack Train och Christer Plars, Svenska Ishockeyförbundet.

Svenska ishockeyförbundet blir den första svenska kunden att få tillgång till Pack Trains nya analysverktyg.


Ämnen i artikeln:

Pack Train

Sponsringsbyrån Pack Train blir ny insiktspartner till Svenska ishockeyförbundet, inklusive både herr- och damlandslaget, juniorlandslaget och förbundets huvudpartners. Avtalet innebär att Pack Train kommer hjälpa förbundet med varumärkesmätningar, omvärldsbevakning samt medie- och exponeringsanalyser. Förbundet blir därmed den första svenska kunden som börjar använda Pack Trains nya analysverktyg, ett verktyg Resumé rapporterade om för en dryg månad sedan.

LÄS MER: Nytt analysverktyg kan öka värdet av sponsoravtal: ”Träffsäker och trovärdig värdering” 

Avtalet gäller från och med den 1 december och är löpande.

– Redan i våras hade vi en dialog med Svenska Ishockeyförbundet som kretsade kring hur förbundet kan bli ännu vassare i sina mätningar och i sin återrapportering till sponsorerna. Jag måste faktiskt rikta ett stort tack till Svenska Ishockeyförbundet som utmanat oss i det arbetet. Ur den processen har arbetet med Pack Train Media Monitor accelererat och det är fantastiskt roligt att Svenska Ishockeyförbundet blir först ut med vårt nya verktyg. Att vi dessutom blir en strategisk partner till förbundet gör det hela ännu roligare, säger Ulf Björnemark, vd på Pack Train.

I och med avtalet kommer byråns tjänster även kunna användas av hockeyförbundets sponsorer. Christer Plars, kommersiell chef på Svenska ishockeyförbundet, säger att målet för dem är att hockey på sikt bli Sveriges mest engagerande idrott.

– Pack Train media monitor är precis det verktyg vi sökt efter, eftersom vi ville hitta något som täcker hela medielandskapet och något som bygger på en modern teknik. Tack vare samarbetet med Pack Train kommer vi kunna erbjuda en rättvis bild av värdet vi skapar för våra sponsorer. Pack Train blir en oberoende part som hjälper våra sponsorer med exponeringsvärdet och hjälper oss med värderingen av vår egen rättighet, säger Daniel Ivarsson, försäljnings- och sponsoransvarig på Svenska Ishockeyförbundet.

I korthet är målet med Pack Train media monitor att med hjälp av AI ge en mer heltäckande bild av sponsringsexponeringen då det inkluderar samtliga kanaler. Enligt preliminära mätningar med verktyget är sponsringsvärdet i många fall det dubbla av vad tidigare mätningar visat.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Pack Train

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.