Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Pantbanken tar fram tv-program – väljer ny reklambyrå

Publicerad: 16 September 2019, 08:14

Under det senaste året har Pantbanken gjort en grundlig översyn av hela sitt varumärke och kommunikationsstrategi. Tillsammans med den nya reklambyrån Nkel.


Ämnen i artikeln:

Reklambyråer

Nkel har bland annat hjälpt till med att uppdatera den grafiska profilen och lanserat en ny hemsida. Under våren 2019 har Pantbanken även spelat in sex avsnitt av realityserien "Pantbanken" som kommer sändas på TV3 i höst med start ikväll. Enligt Pantbankens vd Peter Sundström behöver företaget hitta nya sätt att kommunicera eftersom varumärket befinner sig i ständig förändring, därav valet av ny reklambyrå och ett tv-format.

– Nkel Kommunikation visade stor förståelse för vår affär och vilka utmaningar vi står inför. Dessutom har de flera spännande kreativa lösningar som vi ser fram emot att förverkliga tillsammans", säger Peter Sundström, vd Pantbanken Sverige i en kommentar.

Ronny Forsberg är vd och strategisk projektledare på Nkel säger i en kommentar:

– Det känns fantastiskt kul att få vara med och utveckla ett så anrikt varumärke som Pantbanken. Det finns enormt mycket kunskap i företaget då några av Sverige främsta experter på konst, guld och antikviteter finns bland medarbetarna. Vi vill framhäva Pantbankens kompetens och långa erfarenhet och visa att Pantbanken är ett konkurrenskraftigt alternativ på marknaden för små lån.

TV3 sänder dokumentärserien "Pantbanken" på TV3 med start ikväll måndagen. I serien får tittarna möta värderare och experter.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

Reklambyråer

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.