Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Parneviks till United Influencers

Publicerad: 16 December 2015, 10:09

Premiäravsnittet av Parneviks sågs av cirka 800 000 tittare, serien blev en stor publikfavorit både på TV3 och i sociala medier och Mia Parnevik blev folkkär. Nu tar hela familjen nästa steg och samlar sina sociala kanaler och startar ett strategiskt samarbete med United Influencers för att förstärka familjens varumärke digitalt.


United Influencers jobbar med att stärka varumärken digitalt genom influencer marketing på alla sociala plattformar och en sammanslagning mellan Mikz och United Bloggers International med Dan Olofsson och Kjetil Tveter som huvudägare. Genom sammanslagningen i september skapades Nordens första byrå inom influencer marketing.

Nu tar familjen Parnevik hjälp av United Influencers. Tv-serien om familjen blev en av årets stora tittarsuccéer. Under åtta veckor fick svenska folket se golfaren Jesper Parnevik och hans familj bjuda in mer eller mindre kända gäster till familjens hus i Florida. Programmet vann Kristallen 2015 i kategorin Årets realityprogram och nu är inspelningarna i full gång för en ny säsong. Samarbetet med United Influencers som innefattar alla sociala kanaler och agentskap. Här turas hela familjen om att dela med sig av vardagen, stora ögonblick, funderingar och framtidsplaner.

– Med så stor publik som familjen Parnevik lockat är vi väldigt glada att de tar plats som influencers hos oss. Dessutom är det ganska sällsynt att vi får bygga ett digitalt varumärke för en hel kändisfamilj gemensamt. Det ger naturligtvis vårt samarbete extra dimensioner som känns väldigt kul. Vi hoppas det inspirerar varumärken till att förstå bredden i vårt erbjudande och med det se potentialen i att bygga sitt digitala varumärke med influencer marketing. Linda Palmgren, vd United Influencers Sverige i ett pressmeddelande

Jesper Parnevik:

– Kul med en ny grej och ny utmaning, ungarna har såklart velat blogga förut. Vi har dock sagt nej till alla förfrågningar tidigare, vi har inte hittat en partner som vi synkat så bra med och känt förtroende för förrän nu. Vi är nya i den här världen vilket är spännande och kidsen tycker såklart det här ska bli kul. Nu sätter vi helt enkelt igång och den närmaste tiden blir det mest om vårt julfirande, vårt TV3 program Parneviks Julspecial och om hela tjocka släkten som kommer och hälsar på. Vi är glada över att vi funnit United Influencers som samarbetspartner, känns tryggt och bra.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.