Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Patchwork ska sälja ribs

Publicerad: 5 Januari 2016, 09:28

Den USA-inspirerade restaurangkedjan TGI Fridays inleder samarbete med sociala medier-byrån Patchwork.


Ämnen i artikeln:

PatchworkDigitala byråer

TGI Fridays vill nå en ung och social målgrupp som är svåra att prata med genom traditionella medier. Därför har de vänt sig till Patchwork som ska kommunicera åt dem i sociala medier.

Uppdraget gäller både Norge och Sverige. Tidigare arbetade kedjan tillsammans med Isobar.
– Vi är otroligt glada för att inleda detta samarbete. TGI Fridays är ett lekfullt varumärke, och passar utmärkt för produktion av spännande och bra innehåll på sociala medier. Visionen med vårt arbete är att öka målgruppens engagemang för TGI Fridays genom olika sociala medier, säger vd:n för Patchwork Norge, Merethe Nyvold Johannesse, i en kommentar.

I höstas gick förlaget Egmont in som delägare i den nordiska byrån Patchwork. I samma veva slutade byråns svenska vd Emma Blom för att starta Social Industries tillsammans med Acne.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

PatchworkDigitala byråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.