Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

PepsiCo Nordic inleder samarbete med JCP

Publicerad: 20 november 2018, 09:23

JCP Sverige kommer att arbeta med event och pr för PepsiCo-varumärkena Pepsi max, Tropicana, Naked juice, Mountain dew och Kevita.


Ämnen i artikeln:

JCPByråval

Det är JCP Sveriges retail experience-team som kommer att ansvara för samarbetet och anordna event och och skapa pr för PepsiCo:s olika varumärken.

Det är heller inte första gången de två aktörerna slår sina påsar ihop, redan 1999 samarbetade JCP Nordic med PepsiCo. Och nu återupptas alltså samarbetet.

– Under de senaste åren har vi byggt upp ett nordiskt team med fokus på retail experience, där vi integrerar samtliga våra kommunikationsdiscipliner. På så vis har vi ett brett erbjudande med både kunskap om lokala förutsättningar samtidigt som vi skapar samordningsvinster för kunden genom ett nordiskt samarbete, säger Teresa Palmquist, Sverigechef för JCP.

– Att JCP har kontor i Norge, Danmark och Sverige samt att de arbetar i nära samarbete över landsgränserna gör att de har ett nordiskt perspektiv som innebär en stor fördel för oss, säger Lene Briseid, head of marketing hos PepsiCo Nordic.

Arbetsgrupp JCP Sverige:
Lollo Höeg, Kundansvarig JCP Sverige
Niklas Sundström, Senior projektledare PR
Oscar Mårtensson, Kundansvarig Event
Johanna Svensson, Projektledare PR
Veronica Eckert, Projektkoordinator Event

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

JCPByråval

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.