Byråval
PepsiCo väljer Pretto PR
Publicerad: 4 april 2019, 07:40
Pretto PR kommer att representera PepsiCos varumärken Naked Juice och Kevita.
Ämnen i artikeln:
ByråvalBåde Naked Juice och Kevita tillhör PepsiCo:s affärsområde Future Brands, ett segment för koncernens yngre och mer innovativa varumärken. Under året kommer de två att växla upp sina kommunikationsinsatser, varför man nu inleder samarbete med Pretto PR.
–Vi letade efter en byrå som kunde hjälpa oss att uppnå detta uppdrag, och med Pretto PR kände vi oss hemma. Pretto PR är snabbfotade, nytänkande och har visat stor förståelse för den nordiska konsumenten och marknaden inom dryckessegmentet. Vi är mycket glada över det här samarbetet, uttalar sig Solveig Monstad, Business Lead Nordics Future Brands by PepsiCo.
Uppdraget består av pr, event- och kommunikationsaktiviteter med målet att öka kännedomen om varumärkena i Sverige, Danmark och Finland.
– Vi är otroligt stolta över förtroendet att representera Naked och KeVita och utveckla varumärkena till att bli morgondagens premiumvarumärken. Pretto PR har jobbat hårt mot att ha ett starkt erbjudande och leverera smarta PR- insatser för varumärken specifikt inom dryckesbranschen. Att få en av världens mest ikoniska dryckestillverkare som kund visar att vi är på rätt spår, berättar Maria Lager, grundare och VD på Pretto PR.