Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Perfect Day ska få Grammis att växa

Publicerad: 3 november 2016, 09:18

Perfect Day Medias vd Hannah Widell

I år tog Perfect Day över PR-uppdraget för Grammis - nu ger IFPI Sverige Perfect Day förtroendet att producera och sköta hela kommunikationen kring Grammis 17. Detta inkluderar delar som tv-produktion, pressarbete och fest.


Ämnen i artikeln:

GrammisgalanPerfect Day Media

2017 års Grammisgala äger rum den 28 februari på Konserthuset och den efterföljande festen hålls på Grand Central by Scandic samt på nyrenoverade Vasateatern som ligger i anslutning till hotellet. Både lokalen för galan och festen är nyheter för 2017 års upplaga.

– Genom att samarbeta med Perfect Day kan vi nå ut bredare och på fler plattformar, detta för att möta publikens behov och sätt att konsumera media idag. Vi vill att innehållet ska leva längre under året och hos fler målgrupper, säger Lisa Cronstedt, marknads- och kommunikationschef på IFPI Sverige i ett pressmeddelande.

För att förlänga Grammisåret kommer Perfect Day bland annat att producera poddar och göra program som lever innan och efter Grammiskvällen.

– På Perfect Day jobbar innehållsavdelningen tätt med pr-avdelningen för att gynna varandras behov och maximera utfallet. Innehållet måste bli bra pr, och pr ska driva uppmärksamhet till innehållet. Detta gör vårt erbjudande starkt och rätt i tiden, något Grammis har förstått, säger Hannah Widell, vd på Perfect Day.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.