Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 8 april 2019, 08:48
Folkspel, Bingolotto och Sverigelotten har valt PHD som ny mediebyrå.
Samarbetet med PHD påbörjas under april.
– Omregleringen på den svenska spelmarknaden har skapat nya möjligheter, inte minst för ett ideellt spelbolag som oss med en värdegrund som differentierar oss från resten av branschen. Vi har valt PHD som partner för att fortsätta vår resa att göra svenskt föreningsliv bättre för alla, säger Henrik Lindroth, marknadschef för Folkspel, i ett pressmeddelande.
Ingela Urholm Johansson, chef för PHD:s kontor i Göteborg:
– Jag är oerhört stolt och glad att vi har fått möjligheten att inleda ett partnerskap med Folkspel. Det är en drömkund för oss på kontoret i Göteborg.
Folkspel är ett ideellt spelbolag utan privata intressen med 73 riksorganisationer som medlemmar. Hela överskottet går tillbaka till de klubbar och föreningar som säljer Bingolotto och Sverigelotten.