Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

PHD vinner Fortum

Publicerad: 23 juni 2014, 11:39

Fredrik Eriksson, vd på PHD Sverige.

Fortum renodlar bland sina byråer. TBWA har reklamkontot och nu har elbolaget även plockat in mediebyrånätverket PHD.


Ämnen i artikeln:

FortumPHD

– Efter att nyligen ha centraliserat de kreativa tjänsterna till TBWA är vi nu glada att ha gjort samma sak med mediebyrånätverket PHD. Omnicomfamiljen hade en optimal och heltäckande lösning på våra marknadsföringsbehov, säger Aki Koskinen, Head of Customer Communications and Brand på Fortum, i ett pressmeddelande.

Fortum klargör att man ersätter den lokala modellen med en centraliserad struktur där det nordiska PHD ansvarar för all planering och optimering i regionen. Denna består av Finland,  Sverige, Norge, Polen och de baltiska länderna. Samarbetet tar full fart mot slutet av året, enligt pressmeddelandet.

– Genom en nordisk centralisering kan Fortum åtnjuta fördelarna av en mer integrerad och effektiv approach. Vi arbetar redan på det här sättet med en rad större kunder inom PHD:s nätverk, säger Fredrik Eriksson, vd på PHD Sverige.

Fortum omsätter sex miljarder euro.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

FortumPHD

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.