Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Polarbröd väljer Perfect Fools

Publicerad: 8 December 2017, 09:20

Efter att under hösten ha genomgått en pitch väljer Polarbröd Perfect Fools som kommunikationspartner.


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsPolarbrödKommunikationsbyråer

Uppdraget innefattar ett kreativt och strategiskt helhetsgrepp kring Polarbröds kommunikation. Målet är att öka den övergripande varumärkeskännedomen kring Polarbröd samt kännedomen om koncernens hållbarhetsinvesteringar.

– Vi behöver en lyhörd, kreativ partner med bred kompetens inom det nya kommunikationslandskapet. Perfect Fools visade sådana styrkor och presenterade förslag på innovativa lösningar och kanalval som kändes rätt för oss, säger Anna Borgeryd, chefsstrateg på Polarbrödsgruppen.

Det första steget i samarbetet är att ta fram ett nytt kommunikationskoncept som inkluderar Polarbröds hållbarhetsarbete. De första uttagen beräknas bli synliga under inledningen av 2018.

– Vi är otroligt stolta över att få möjlighet att arbeta med ett av Sveriges mest välkända och omtyckta livsmedelsföretag. I ett ganska traditionellt FMCG-segment har Polarbröd modet att välja en icke traditionell byrå. Deras engagemang inom inte minst hållbarhetsfrågorna inspirerar oss, säger Ann Ystén vd på Perfect Fools.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.