Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 1 Oktober 2018, 11:53
Från vänster: Sanna Westin, PR-konsult Polhem PR Sverige, Malin Boman, CEO Polhem PR Scandinavia, Josefine Christiernsson, Ansvarig Media & Marknads-PR Rusta, Anette Fredholm, Reklamchef Rusta AB, Maria Sjöström, PR-konsult Polhem PR Sverige
PR-byrån Polhem ska stärka varuhuskedjan Rustas position på marknaden.
Förutom PR-arbete ska byrån även bistå som strategisk partner i Rustas expansion.
– Polhem har visat stark förståelse för Rustas varumärkesresa och kan följa oss på vägen mot att bli än mer insikts- och datadrivna i vår kommunikation, säger Anette Fredholm, reklamchef på Rusta AB i ett pressmeddelande.
För att sköta PR-kommunikationen Rusta har en arbetsgrupp på Polhem PR:s Sverigekontor skapats, som består av, utöver Skandinavien-ansvariga Malin Boman, Joel Backlund, Sanna Westin samt Maria Sjöström. Inom teamet finns spetskompetens inom PR, influencer marketing, SoMe-rådgivning, copywriting och digital utveckling samt analys.
– Vi har länge följt deras utveckling och är givetvis otroligt stolta över att nu få ännu bättre insikt i organisationen och att inleda detta samarbete. Rustas vision om att förnya och förenkla livet hemma speglar den filosofi vi på Polhem själva arbetar efter i vårt relationsbyggande och i PR-arbete, kommenterar Malin Boman, CEO på Polhem PR Skandinavien.