Byråval
Polhem får PR-uppdrag av Lily Bollinger Award – för att ge kvinnliga sommelierer en knuff i rätt riktning
Publicerad: 4 maj 2022, 08:30
Polhem ska hjälpa kvinnliga sommelierer till framgång.
Foto: Per Erik Berglund
Nu drar Polhem i gång ett samarbete med Arvid Nordquist och Lily Bollinger award för att lyfta tävlingen. Fokus hamnar på strategisk kommunikation, professionell medieträning och hantering av sociala medier.
Lily Bollinger Award instiftades av Champagne Bollinger tillsammans med den svenska importören Arvid Nordquist för 20 år sedan. Efter 20 år har tävlingen kommit att bli en etablerad del i arbetet med att lyfta kvinnliga sommelierer och deras expertis.
Strategisk kommunikation, professionell medieträning, presslunch och hantering av sociala medier är de fundamentala hörnstenarna i PR och kommunikationsarbetet när tävlingen Lily Bollinger Award tar in Polhem som byråpartner.
– Att få jobba strategiskt och nära ett varumärke och en tävling med ett så beundransvärt renommé, känns inspirerande. Polhem har skräddarsytt ett team med rätt spetskompetens och vi kommer tillsammans med teamet på Arvid Nordquist och Bollinger positionera 20 årsjubileet på en ny nivå, säger Henriette Sundin, Sverigechef på Polhem.
Semifinalen är den 30:e maj och finalen i september. Sommelierdeltagarnas kunskapsnivå bedöms av en erfaren jury med tävlingsledare Emma Ziemann i spetsen, som numera är Sveriges bästa sommelier efter årets vinst i SM.
– Polhem PR var ett naturligt val i det fortsatta arbetet för att utse Sveriges bästa kvinnliga sommelier i tävlingen Lily Bollinger Award. Vi ser fram emot att arbeta med jubileumsåret tillsammans, säger Evelina Walsö, project manager inom kommunikaion och PR.