Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Pool ska få nordborna att längta efter Italien

Publicerad: 11 Mars 2021, 08:40

Pool Kommunikationsbyrå vinner den nordiska pitchen hos Italiens statliga turistbyrå.


Ämnen i artikeln:

Pool

En ny kampanj från Italienska Statens turistbyrå vill hålla drömmen om Italien levande, även i pandemitider. Med hjälp av budskapet ”The best of two worlds” paras natur och kultur ihop med gastronomi även visuellt i en reklamfilm som kommer att synas på tv och online. 

Bakom kampanjen står Pool Kommunikationsbyrå, som även vunnit turistbyråns nordiska pitch. 

– Pool vann uppdraget tack vare en unik förståelse för de utmaningar vi nu står inför. De är ödmjuka, kreativa och proffsiga, säger Anna Andersson på Italienska Turistbyrån, i ett pressmeddelande.

Sommarkampanjen som släpps nu kommer även att följas upp av en vinterkampanj till hösten. 

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Pool

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.