Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Porsche väljer BerntzonBylund

Publicerad: 28 Oktober 2016, 07:49

Prosche fortsätter satsningen på varumärket och har nyligen avslutat en omfattande byråpitch där valet föll på BerntzonBylund.


Ämnen i artikeln:

PorschePitchByråvalBerntzonBylund

Bilmärket Porsche går framåt på den svenska marknaden de senaste åren. 2015 sålde man drygt 1.200 bilar. Nu tar man alltså in BertnzonBylund som ny reklambyrå.

– Det är naturligtvis fantastiskt kul, Porsche är ju ett ikoniskt varumärke och en dröm att få jobba med. Porsche är ett livsstilsvarumärke och det ställer höga krav på kommunikationen.BerntzonBylund har en lång tradition i bilbranschen, säger Hans Bylund, creative director på BerntzonBylund.

Porsche har en långhistoria på den svenska bilmarknaden. Redan i början av 1950-talet började Porsche importeras till Sverige. Sportbilsikonen Porsche 911 säljs sedan 1963 och är populärare än någonsin.

Under november lanseras en helt ny Porsche Panamera, samtidigt som efterfrågan på de övriga modellerna 718, Macan och Cayenne är fortsatt god.

– Vi är inne i en mycket intressant period för Porsche. Vi har en bra volymtillväxt både på nybilsförsäljning och inom servicemarknaden.Den positiva utvecklingen innebär nya utmaningar kring kommunikationen av varumärket Porsche, säger Raine Wermelin, Direktör hos importören Porsche Sverige.

– I takt med att vi säljer fler bilar och bilar i fler segment måste vår kommunikation både nå och tilltala en bredare målgrupp, samtidigt som den exklusiva känslan i varumärket Porsche aldrig kan kompromissas, fortsätter Raine Wermelin.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.