Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Post ska lyfta Svensk Innebandy

Publicerad: 23 Oktober 2020, 08:41

Den kreativa byrån Post blir ny partner till branschförbundet Svensk Innebandy.


Ämnen i artikeln:

Post

Precis som stora delar av idrottsrörelsen går svensk innebandy just nu igenom en tuff tid. För att försöka stärka innebandyns varumärke och lyfta hur den bidrar till samhällsnyttan inleder förbundet Svensk innebandy nu ett partnerskap med den kreativa byrån Post. 

– Sponsring fungerar inte på samma sätt som det en gång har gjort. Det handlar allt mindre om rena exponeringar och mer om hur företag på djupet kan vara med och påverka samhället positivt tillsammans med idrotten. I och med vårt nya avtal med Post stärker vi vår förmåga att komma ut och verkligen berätta det budskapet, vilket blir avgörande. Deras idéer på hur innebandyns varumärke kan utvecklas ligger helt i linje med vad vi själva vill åstadkomma, säger Svensk Innebandys marknads- och arrangemangschef Stefan Jonasson.

Sedan tidigare har Post tagit fram en ny logotyp och grafik åt Svensk Innebandy men i och med avtalet tar parterna samarbetet ett steg längre. Avtalet sträcker sig över 2021 med möjlighet till förlängning.

– Det här avtalet är historiskt för oss på Post då vi för första gången fördjupar ett samarbete till nivån att vi blir sponsorer och därmed en officiell partner till Svensk Innebandy. Att dessutom få möjlighet att arbeta mitt i en så positiv transformation som Svensk Innebandy står inför, gör detta till ett uppdrag långt utöver det vanliga, säger Viktor Bolin, creative director och medgrundare till Post.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Post

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.